نقاشی ساختمان و منزل

نقاشی ساختمان و منزل

اجرای نقاشی ساختمان نیازمند آگاهی کافرما می باشد تا ضمن انتخاب بهترین نقاش ساختمان بتواند بر کیفیت آن نیز نظارت داشته باشد. اینکه نقاشی منزل و ساختمان چه فایده ای دارد بسیار گسترده می باشد اما به طور کلی می توان از مزایای نقاشی آپارتمان به تزئین و زیبا سازی خانه اشاره نمود. این کار سبب افزایش ارزش ملک شما شده و در نهایت از خرابی و فرسایش دیوارها نیز جلوگیری می کند. نقاشی ساختمان با رنگ های مختلفی مانند رنگ پلاستیک و رنگ روغنی و رنک  اکرولیک نجام می شود که هر کدام ویژگی ها و نحوه کار خاص خود را دارند. قیمت نقاشی ساختمان نیز متناسب با نوع رنگ و زیرسازی و متراژ ساختمان تعیین می شود و طبیعتا باید بین کیفیت و قیمت ارتباط مستقیمی باشد تا همزمان با افزایش قیمیت کیفیت نیز افزایش پیدا کند.
اگر نقاشی آپارتمان و ساختمان توسط نقاشان حرفه ای انجام شود کیفیت این کار قابل مشاهده است و ما سعی داریم تا در این مطلب مطالبی را برای ارزیابی کیفیت کار نقاشی و همچنین انتخاب یک نقاش حرفه ای را برای شما منتشر نموده تا بتوانید نتیجه کار نقاشی را به بهترین شکل مشاهده نمایید. بهتر است برای انجام کار نقاشی نسبت به عقد قرارداد اقدام کنید زیرا سبب می شود تا بعدا دچار مشکل نشده و کارهای مورد نیاز انجام شود. در این مقاله به طور مفصل در مورد نقاشی و بخش های مرتبط صحبت خواهیم نمود.
نقاشی ساختمان بازسازی خانه

اهمیت نقاشی ساختمان در چیست ؟

در بالا اشاره کوتاهی به اهمیت نقاشی ساختمان داشتیم. نقاشی ساختمان می تواند خانه شما را به بهترین شکل ممکن تغییر داده یا به زیبایی و شیک شدن آن کمک نماید. دیوار ها و سقف خانه شما همیشه در دید شما بوده و تغییر در آن می تواند به تغییر روحیه شما نیز کمک نماید و کودکان از این تغییر بیشترین بهره برده و در محیط زیبا و متفاوتی بزرگ می شوند. ایده های خلاقانه می تواند به بهتر شدن و بهتر دیده شدن نقاشی خانه شما کمک نموده و شادابی افراد خانه را دوچندان سازد.

ارزش خانه شما فقط به زمین و ملک و متریال های آن نییست و نقاشی شما می تواند زیبایی خانه شما را نیز افزایش داده و این افزایش سبب افزایش ارزش ملک شما گردد. شما می توانید با انجام نقاشی منزل در هنگام فروش آنرا با قیمت بالاتر به فروش برسانید در عین حال که این زیبایی می تواند به انتخاب مشتری نیز منجر شود. برای خانه های کلنگی نیز نقاشی باعث می شود در عین کلنگی بودن خانه اما روح آن تازه باشد و بر روی انتخاب مشتری نیز تاثیر بگذارد.

نقاشی ساختمان در دو بخش داخلی و خارجی خانه انحام می شود که هر کدام اهمیت خاص خود را دارند. نقاشی در عین زیبایی منجر به محافظت از دیوار ها و سقف خانه شما می شود و از رطوبت و حشرات و زنگ خوردگی جلوگیری می نماید. نقاشی نمای ساختمان نیز می تواند ظاهر خارجی خانه شما را محافظت نموده و همچنین به زیبایی آن نیز کمک شایانی نماید. همه این موارد در نهایت سبب زیبایی کلی ملک شما می گردد.

زمان مناسب برای نقاشی ساختمان

نقاشی ساختمان دارای زمان مناسبی می باشد که سبب می شود تا هم کار نقاشی راحت تر و سریعتر انجام شود و هم کیفیت آن بالا برود. زمان نقاشی خانه و آپارتمان متناسب با فاکتورهایی مانند وضعیت آب و هوا و مقدار کار و کیفیت رنگ و .. تعیین می شود که نقاشان ساختمانی از روی تجربه کامل به آنها واقف بوده و در هر زمانی متناسب با نوع نقاشی کارهای مورد نیاز را انجام داده یا بهترین زمان را پیشنهاد می دهند. برای کار نقاشی باید سطح زیرین آماده باشد و گاهی پیش می آید که سطح نیاز به بازسازی دارد و باید تا خشک شدن آن صبر نمود زیرا برای شوع نقاشی دیوار نباید هیچ رطوبتی داشته باشد.

از سویی فصل های جذاب و محبوب برای انجام کار نقاشی منزل بهار و تابستان می باشد که دلایل آن هم مربوط به وضعیت آب و هوایی در این فصول می باشد که سبب می شود تا کار راحت و سریعتر انجام شده و هم رنگ به خوبی خشک شود. دلیل دیگر را باید شروع فصل خرید و فروش یا اجاره خانه ها بیان کنیم که باعث می شود تا مالکان برای آماده سازی خانه ها و ملک خود آنها را نقاشی کنند. زمان دیگری که برای نقاشی بسیار محبوب است ماه های بهمن و اسفند می باشد که همه برای عید آماده می شوند و در این ماه ها نقاشی های داخلی و خارجی و قسمت های مشترک ساختمان انجام می شود. لازم است متذکر شویم زمان نقاشی بر اساس رطوبت و آب و هوای هر شهر ممکن است توسط نقاش در زمان های مختلفی بهتر تشخیص داده شود.

محاسبه قیمت نقاشی ساختمان و نکات آن

بعد از اینکه یک نقاش را انتخاب کردید نوبت به بررسی قیمت می باشد. نقاشان خود بر اساس مواردی که نیاز است نسبت به محاسبه قیمت نقاشی اقدام می کنند. نرخ اتحادیه نقاشان ساختمانی نیز هر سال اعلام می شود و معیار نقاشان نیز آن می باشد. نرخ خدماتی مانند بتونه کاری و زیر سازی و رنگ زنی دیوارها یا درب و پنجره ها در آن آمده است. پیشنهاد ما این است قبل از همه این کارها یکبار این قیمت ها و عموال موثر بر قیمت نقاشی از جمله کیفیت کار و محل مورد نظر را بررسی نموده تا بتوانید قیمت نهایی به خوبی مقایسه کنید. در سایت بازسازی خانه در مورد قیمت نقاشی ساختمان مطلبی قرار گرفته است که خواندن آن شما را مسلط تر نشان می دهد.

دانلود نمونه قرارداد نقاشی ساختمان

کارفرمایان همیشه نقاشان و مجریان نقاشی را براساس شناخت یا فاکتور های دیگری همچون نمونه کارها و عضویت در اتحادیه نقاشان و یا ضمانت اجرایی برای پروژه خود انتخاب می کنند. نقاشان ساختمانی بهترین تبلیغ کار خود را کیفیت نقاشی انجام شده می دانند و نقاشان حرفه ای نیز پس از چند سال فقط برای مشتریان ثابت خود کار انجام می دهند و مشتریان نیز از کیفیت راضی هستند. اما گاهی ممکن است در حین یا انتهای کار نقاشی مشکلاتی به وجود بیاید و قابل حل نباشد و به اختلاف بین دو طرف منجر شود. در این مواقع پیشنهاد می کنیم قراردادی را تنظیم نمایید تا بعد از اتمام کار مشکلی پیش نیامده و یا هر دو طرف تعهدات خود را به خوبی بشناسند.

در قراداد می توان فاکتور ها یا بند های مختلفی را آورد اما اگر کیفیت برایتان بسیار مهم است بهتر است موارد زیر را در نوشتن قرارداد فی مابین رعایت نمایید:

  • جلوگیری از برآمده شدن رنگ
  • تعهدات زیرسازی
  • جلوگیری از حباب حباب شدن سطح
  • کپک زدگی یا سفیدک
  • تعهدات در مورد کیفیت و نوع رنگ و مصالح
  • نحوه پرداخت

برای پرداخت نیز سعی کنید مبلغی را بعد از دو هفته در نظر بگیرید تا احیانا اگر مشکلی در کار وجود داشت بشود به راحتی آن را برطرف ساخت. نقاش نمی تواند ترک های عمقی دیوار را برطرف سازد و این کم کاری مربوط به کیفیت پایین ساخت یا کم کاری معمار می باشد و اگر می خواهید زیرسازی نیز به درستی انجام شده و کیفیت کار پایین نیاد از مراحل قبلی بر کار نظارت داشته باشید و همه را از نقاش طلب نکنید. اگر نقاش تامین رنگ را بر عهده گرفت باید دقت کنید که آنرا صاف نماید. شما می توانید با کلیک بر روی دانلود نمونه قرارداد نقاشی ساختمان ، یک نمونه آماده را که تهیه شده را دریافت و بر اساس چیزی که می خواهید تکمیل نمایید.

نقاشی ساختمان با رنگ روغنی

نکاتی برای کار نقاش ساختمان

نقاش ساختمانی که برای نقاشی انتخاب می کنید طبیعتا به کار خودش کاملا مسلط است و ما اینجا مواردی را برای بهتر انجام شدن نقاشی ساختمان مطرح می کنیم که شما نیز می توانید در صورت انجام نقاشی ساختمان از آنها استفاده نمایید. تمام قسمت هایی از دیوار که بر اثر هر چیزی مانند ضربه سوراخ شده است را باید با بتونه و یا گچ پر کرده و نقاش نیز باید هر نوع اختلاف سطحی را با سمباده صاف کند. بستر مناسب برای نقاشی بسیار مهم است و نقاشان باید آنرا آماده کنند.

حواستان باشد نمی توان از روی رنگ خیس به رنگ اصلی پی برد زیرا رنگ خیس روشن تر از رنگ خشک شده می باشد و برای اینکه بدانید رنگ دقیقا به چه شکل می باشد باید تا خشک شدن کامل آن صبر نمایید. یک قانون همدر نقاشی وجود دارد که باید آن را از سقف آغاز نمود و دلایل مختلفی برای این امر وجود دارد اما مهمترین آن این است ممکن است در حین نقاشی سقف رنگ بر روی دیوار ریخته شود و بهتر است قبل از دیوار سقف رنگ آمیزی شود. برای نقاشی کردن هم بهترین زمان ، زمانیمی باشد که هوا خنک است و پیشنهاد می کنیم اگر دمای هوا بیش از اندازه گرم است کمی دست نگه دارید تا خنک تر شود.

همچنین اگر سطح مورد نظر زیر نور مستقیم خورشید قرار دارد سعی کنید رنگ آمیزی را به بعد موکول نمایید. در مورد زیرسازی هم باید توجه کنید گه گچ مرده نباشد زیرا گچ مرده سبب پوسته شدن رنگ می شود. همچنین اگر قبلا بر روی دیوار رنگ پلاستیک استفاده شده باشد نیز در صورتی که بخواهید رنگ روغنی اجرا کنید این کار سبب پوسته شدن رنگ می شود.

عامل مهم دیگر برای پوسته شدن رنگ ، رطوبت و خیس بودن و نم داشت سطح مورد نظر برای رنگ آمیزی می باشد و می تواند به دلایلی مختلفی چون بنایی یا نشت آب و هر چیز دیگری به وجود آمده باشد. برای انکه کیفیت نقاشی نیز بالاتر برود پیشنهاد می کنیم تا رنگ رقیق نمایید زیرا رنگ رقیق سبب می شود تا رنگ دیرتر خشک شود و هم اینکه در صورت اشتباه به شما زمان برای اصلاح خواهد داد.

مراحل انجام نقاشی ساختمان

  • آماده سازی و تمیز نمودن سطح برای شروع
  • اجرای روفن الف روی سطح
  • اجرای بتونه بر روی سطح
  • سمباده زنی برای صاف شدن
  • زدن آستر اولیه
  • انجام لکه گیری
  • انجام مجدد سمباده زنی
  • اجرای آستر دوم
  • اجرای آستر سوم
  • انجام رنگ رویه

نقش انتخاب رنگ در نقاشی ساختمان

رسیدیم به مهمترین موضوع در نقاشی ساختمان که همان انتخاب رنگ می باشد. شما باید برای انتخاب رنگ موارد متعددی را مد نظر داشته و بر اساس آنها انتخاب را انجام دهید. این رنگ باید با دکوراسیون منزل شما هماهنگی داشته باشد. در صورتی که خانه شما در قسمت شمالی ساختمان می باشد و نورگیر نیستند باید از رنگ هایی استفاده شود که نور را منعکس سازد تا خانه دلگیر و بی روح نباشد. رنگ های روشن کمک می کند تا خانه شما بزرگتر به چشم بیاید.

مورد بعدی که باید مد نظر داشته باشید این است که قرار است چه مدت قرار است در این خانه ساکن باشید. حال اگر قرار نیست به زودی خانه را تغییر دهید یا آن را بازسازی نمایید می توانید از رنگ های مورد نظر خود برای نقاشی استفاده کنید. ولی اگر چنین نیست بهتر است رنگ هایی را استفاده کنید که بعدا در صورت فروش خانه مجبور نباشید رنگ دیگری را استفاده نمایید. رنگ ها نقش مهم در اتاق های پذیرایی داشته و می توان آن را بزرگ یا کوچک نشان دهد و یا فضای آن را دل گیر یا بر عکس شاد تر نشان دهد پس سعی کنید سلیقه خود و ویژگی های رنگ را نیز در انتخاب خود تاثیر دهید.

در مورد رنگ های ساختمانی و ویژگی های آنها هم قبلا صحبت کرده ایم. از جمله رنگ ها می توان به رنگ پلاستیکی و رنگ آکریلیک و رنگ مولتی کالر و رنگ روغنی و رنگ بلکا اشاره نمود. شما بهتر است مقالات قبلی ما را در مورد این رنگ ها و ویژگی های آنها بخوانید و با دید بهتری رنگ مورد نظر را انتخاب نمایید.

نقاشی ساختمان بازسازی خانه

ویژگی های یک نقاش ماهر ساختمان

نقاشان ماهر همیشه خوش قول بوده و زمان درستی را نیز برای اتمام کار به شما اعلام می کنند. آنها می دانند این زمان اعلام شده را مشتری برای کارهای بعدی خود لحاظ نموده و سعی می کنند با همه فاکتور های لازمه زمان را اعلام کنند و در زمان مقرر نیز کار را به اتمام برسانند. نقاش حرفه ای جز اتحادیه نقاشان ساختمانی بوده و دارای پروانه کسب می باشد. یک نقاش حرفه ای سعی می کنند تا از جدیدتری اخبار در مورد رنگ ها و نحوه اجرا و نکات لازم در انجام آن مطلع شده و خود را به روز نگه دارد. از طرفی نقاشان ساختمان سعی می کنند تا نظر مشتری را برای انتخاب رنگ را بررسی و با بهترین کیفیت آن رنگ را درست نمایند.

آنها برای مشتری خود احترام قادل بوده و سعی می کنند تا نظر مشتری در مورد رنگ ارجحیت داشته باشد اما همواره به عنوان یک دوست در مورد رنگ و ویژگی های آن صحبت می کنند. سلیقه آنها بسیار خوب بوده و چون بر حسب تجربه می دانند چه رنگی برای چه فضا و مکانی مناسب است می توانید از آنها برای انتخاب رنگ راهنمایی بگیرید. آنها کم کاری نکرده و مهمترین اصول خود را نیز رضای مشتری از کیفیت کار انجام شده می دانند . آنها در مورد نظافت وسواس داشته و سعی می کنند از ابتدا تا انتها تمیزی کار را رعایت نمایند.

امیدواریم این مطلب از سایت توانسته باشد تا سئوالات شما را در مورد نقاشی ساختمان پاسخ داده باشد و شما را با این خدمات ساختمانی آشنا ساخته باشید. ما سعی کردیم تا نکاتی را در مورد نقاشی و انتخاب نقاش ساختمانی برای شما بیاوریم تا با اطلاع از این موارد انتخاب بهتری را در مورد نقاش و انجام نقاشی منزل خود داشته باشید. امیدواریم مقالات دیگر سایت نیز مطالعه و از آنها استفاده نمایید.

منبع: سایت بازسازی خانه