نکات مهم در خرید رنگ ساختمانی

رنگ به عنوان یکی از متریال های اصلی در نقاشی ساختمان و آپارتمان شما دارای نقشی مهم و کلیدی داشت و باید در خرید رنگ ساختمانی آگاه تر اقدام نموده و از این رو می بایست تا به شکل دقیق نسبت به انتخاب این متریال اقدام نمود. ما در سایت بازسازی خانه قصد داریم تا با برشماری تعدادی از مهمترین نکات دانش شما را بالاتر ببریم.

اولین مطلبی که شما باید آنرا در این شرایط که قیمت رنگ ساختمان بسیار بالا می باشد رعایت کنید این است که برای زیرکار نقاشی ساختمان از رنگ های درجه 2 مانند رنگ الوان و یا شیمی لاک بهره ببرید تا هزینه ها کاهش پیدا کند. از سویی برای آنکه کیفیت کار پایین نیامده و به بهترین شکل نیز کار انجام شود حتما برای مراحل نهایی از رنگ هایی با کیفیت عالی استفاده نماید.

نکته ی دیگری که می تواند برای شما کار ساز باشد این است که سعی کنید در هنگام خرید رنگ به اندازه و کمی بیشتر رنگ بخرید تا در هنگام کار ذچار مشکل نشوید آن هم برای وضعیت فعلی که قیمت رنگ ها بالا و پایین می رود. در صورتی که سطل های رنگ روغنی و یا پلاستیکی باز نشده باشد می توانید آنرا عودت دهید. بهتر است رنگ های ساختمانی از فروشگاه های معتبر و یا رنگ فروشی هایی که نقاش ساختمان به شما معرفی می کتد خریداری شود تا کیفیت آن قابل اطمینان بوده و قیمت مناسبی نیز داشته باشد.

در مورد اینکه رنگ توسط شما تهیه شود یا توسط نقاش ساختمان پیشنهاد ما این است که سعی کنید رنگ را خودتان خریداری نمایید. دلیل آن هم به این بر می گردد گاهی بعضی از نقاشان سعی می کنند با استفاده از رنگ های بی کیفیت و یا درجه سود خود را بالاتر ببرند. این مورد مواقعی بیشتر رخ می دهد که نقاشی قیمت کار را پایین تر می گوید و خودش مصالح را نیز تامین می کند. با این کار شما می توانید بهترین رنگ را بخرید و یا خود نقاش ساختمان بهترین نوع رنگ را نیز به شما معرفی می نماید تا خرید کتید.

نکات مهم در خرید رنگ ساختمانی بازسازی خانه

نقاط مختلف خانه و رنگ مناسب برای آن

اولین مرحله برای خرید این است که شما رنگ مناسب را انتخاب کرده باشید و این انتخاب رنگ به این بستگی دارد که شما تا چه میزان به نکا انتخاب رنگ بر اساس موارد مورد نظر اشراف دارید. از این رو بهتر است برای انتخاب رنگ مناسب بر اساس سلیقه و میزان نور و همنین ابعاد فضای خود بهترین رنگ را اتخاب نمایید. از رنگ های سفید با تناژ زرد و یا رنگ سفید برای رنگ آمیزی سقف ها استفاده کنید. این رنگ ها سبب می شود در صورتی که سقف خانه شما کوتاه است آن را بزرگتر نشان دهد. از طرفی دیگر نیز در صورتی که خانه شما دارای سقف های بلند می باشد می توانید از رنگ های تیره استفاده کنید.

رنگ های سفید و روشن برای فضاهایی که از نور کافی برخوردار نیستند بسیار مناسب بوده و می توانید از این رنگ ها برای رنگ آمیزی دیوار ها و سقف اتاق هایی که نور کافی ندارند استفاده کنید. رنگ های خنثی نیز برای هر محیطی مناسب می باشند و ویزگی کلیدی آنها نیز این است که می توانند با اجزای دیگر و وسایل دیگر خانه هماهنگی پیدا کند. از این رنگ ها می توانید در کفپوش ها و همچنین دیوار ها استفاده نمایید.  اتاق خواب ها نیز می توانند از رنگ های مختلفی بهره مند شوند اما مهمترین نکته آن است که رنگ هایی که حس آرامش بخش می دهند را انتخاب کنید از این رو رنگ های سفید و سبز جز گزینه ها می باشند.

از رنگ های گرم نیز می توانید برای اتاق های بزرگ و پر نور مانند اتاق نشیمن استفاده کنید. شما می توانید برای هر دیوار طرح و رنگ و یا اصلا ایده ای متفاوت داشته باشید. پیشنهاد می کنیم تا در انتخاب طرح برای هر دیوار با دقت اقدام نمایید و گزینه هایی مانند سنگ آنتیک و پتینه و کاغذ دیواری را نیز برای بعضی از دیوارها مد نظر قرار دهید. رنگ های انتخاب شده باید در یک طیف بوده و به نوعی مکمل یکدیگر باشند.

روش محاسبه مقدار رنگ ساختمان

خوب تا اینجا شما رنگ های مورد نظر را انتخاب کرده اید و حالا باید مشخص شود که مقدار مورد نظر از هر کدام چقدر می باشد. امروزه بعضی از سایت ها برای برآورد میزان رنگ مصرفی بخش آنلاین را طراحی نموده اند تا به راحتی شما مقدار رنگ مورد نیاز خود را برآورد نمایید. اگر خودتان می خواهید این مقدار را محاسبه نمایید باید ابتدا مساحت بخش مورد نظر برای رنگ آمیزی را به دست آورید. روی هر گالن رنگ میزان پوشش تئوری آورده شده است که با تقسیم می توانید تعداد گالن های رنگ را بدست آورید. این گالن ها حدود بین 19 تا 38 متر مربع را پوشش خواهد داد. این مورد برای استفاده از رنگ به عنوان آستری حدودا 14 تا 19 متر مربع می باشد. گالن های مد نظر 4 لیتری می باشند.

11 نکته برای خرید رنگ ساختمانی مناسب

  1. اولین نکته ای که باید به آن اشاره کنیم این است که رنگ با کیفیت را خریداری نمایید. شرکت های متنوعی رنگ ساختمانی را تولید می کنند و برخی به دلیل کیفیت بالاتر مورد استقبال قرار می گیرند. برخی از این شرکت ها شامل رنگ پیکو ، رنگ سحر ، رنگ پارس، رنگ هادی و رنگ هاویلوکس می باشد که کیفیت قابل قبولی را دارند
  2. نکته بعدی مربوط به داشتن نشان استاندارد و گرانتی می باشد که باید بر روی سطل رنگ قرار داده باشد. همچنین گارانتی رنگ باعث می شود تا شما از کیفیت رنگ مطمئن شوید و این رنگ را خریداری کنید.
  3. شما در هنگام انتخاب رنگ برای خرید می توانید برای هر بخشی از یک رنگ استفاده کنید و در این انتخاب سلیقه و مکان آن نیز بسیار مهم می باشد و شما می توانید برای پذیرایی خود رنگ متفاوتی از رنگ اتاق خواب انتخاب کنید و برای این انتخاب از کاتالوگ نیز استفاده کنید.
  4. رنگ ها می تواند در دو دسته کلی قرار گیرند رنگ های قابل شستشو که به راحتی و بدون مشکلی قابل شستشو می باشند و رنگ های غیر قابل شستشو که در صورت برخورد آب به آن ممکن است خراب شده و آسیب ببیند. از طرفی بودجه شما هم بر این انتخاب تاثیر مستقیم داشته و می بایست متناسب با آن رنگ مورد نظر را انتخاب کنید.
  5. رنگ های انتخاب شده باید مکمل یکدیگر بوده و با هم تناسب داشته باشند. شما باید رنگ های انتخابی را در کنار یکدیگر ببینید و بعد انتخاب کنید و برای این انتخاب نیز فروشنده رنگ و یا نقاش ساختمانی می توانند شما را راهنمایی کنند.
  6. تهویه مناسب در هنگام رنگ آمیزی سبب می شود تا شما دچار تنگی نفس و مشکلات تنفسی نشوید. بهتر است یا سیستم تهویه را روشن کنید و یا پنجره ها را باز کنید زیرا به علت وجود حلال های نفتی در رنگ و بوی زننده ممکن است شما دچار مشکل شوید.
  7. قبل از نقاشی برای آنکه رنگ روی کلید و پریز و یا دستگیره ها نریزد آنها را باز کرده و بعد از اتمام نقاشی ساختمان مجدد آنها را نصب نمایید. این کار می تواند زمان تمیز کاری بعد از نقاشی را کاهش دهد.
  8. برای رنگ آمیزی سطوحی یکدست و با رنگ نازک که فقط قرار است سطح پوشانده شود می توانید از اسپری استفاده کنید. برای جاهای حساسی مانند درزها و گچ بری ها نیز پیشنهاد می کنیم تا از قلم مو استفاده کرده و در انتها نیز برای سطوح معمولی سقف و دیوار از غلطک که کار را بهتر انجام می دهد بهره ببرید.
  9. زیر سازی در رنگ آمیزی خانه نیز بسیار مهم می باشد و بهتر است این مرحله با وسواس بیشتری انجام شده و فرو رفتگی و ترک ها را به شکل مناسبی ترمیم کرده و برای صاف شدن نیز سنباده بزنید تا همه چیز برای شروع نقاشی آماده شود.
  10. یکی از مشکلاتی که ممکن است در حین کار به آن بر بخورید اتمام رنگ و درست نمودن رنگ دوباره است که تا حدودی ممکن است به تفاوت بین رنگ دیوارها منجر شود. پس در ابتدا بهتر است همه رنگ مورد نیاز را تهیه کنید.
  11. نکته آخر هم اینکه اگر خانه شما کوچک می باشد می توانید از رنگ های روشن برای بزرگ تر نشان دادن آن بهره ببرید. رنگ های روشن تا حدودی فضای مورد نظر شما را بزرگتر نشان می دهد.

در خرید رنگ ساختانی توجه داشته باشید که رنگ های ساختمانی دارای ویژگی های مخصوصی هستند که متناسب با نیازها و این ویژگی ها باید رنگ مورد نظر انتخاب شود. رنگ های مولتی کالر و پتینه دارای نقش های گوناگونی می باشند که می تواند فضای خانه شما را دگرگون سازد. از طرفی رنگ های روغنی نیز قابل شستشو بوده و دوام بسیار زیادی را دارا می باشند. رنگ های پلاستیک به طور معمول غیر قابل شستشو می باشد اما نوع درجه یک آن نیز قابل شستشو می باشد، این رنگ ها اجرای راحتی داشته و بوی بد هم نمی دهند. رنگ اکرولیک نیز سازگار با محیط زیست بوده و دلیل آن هم عدم حلال های شیمیایی می باشد. مقالات دیگر سایت بازسازی خانه می تواند به انتخاب بهتر شما کمک نماید.

منبع: سایت بازسازی خانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *