قیمت نقاشی ساختمان

شاید شما هم به فکر نقاشی خانه و منزل خود افتاده باشید اما از هزینه های آن ترسیده و سنبت به انجام این کار کمی تعلل نمایید. قیمت نقاشی ساختمان بر اساس فاکتور های مختلفی تعیین می شود و عوامل گوناگونی نیز بر روی آن تاثیر گذار می باشد. حتما شما هم به فکر افتاده اید که این قیمت ها چگونه تعیین می شود و یا چگونه می توان آنها را با دیگر قیمت های اعلام شده مقایسه و سرانجام نقاش مورد نظر را با قیمت مد نظر انتخاب شود.

امروزه به دلیل نوسانات قیمت ارز ، قیمت رنگ و مصالح ساختمانی نیز به صورت روزانه بالا و پایین می رود و این قیمت ها ها تاثیر زیادی روی دستمزد نقاش نداشته و فقط جبران هزینه متریال را می نماید. در این مطلب از سایت بازسازی خانه قصد داریم تا ضمن بررسی قیمت رنگ آمیزی ساختمان و نحوه محاسبه متراژ ساختمان در مورد آنها صحبت نموده تا شما بتوانید قیمت ها را بر اساس کیفیت بررسی نمایید.

قیمت نقاشی ساختمان

لیست قیمت نقاشی ساختمان سال 98

همه با در زمان قیمت گرفتن نقاشی ساختمان می خواهیم بدانیم آیا این قیمت اعلام شده منصفانه بوده و یا بر اساس موارد ذکر شده تعیین شده است یا خیر و دانستن این مورد سبب می شود تا در عین مقایسه قیمت ها بتوانیم کیفیت کار را در نظر بگیریم و انتخاب بهتری را داشته باشیم. از این رو در این بخش سعی کرده ایم تا ضمن برشمردن مواردی که به شما کمک می کند بازه این قیمتی را دانسته نسبت به عوامل موثر نیز اگاهی کسب کنید. در ادامه لیست قیمت نقاشی برای سال 98 را آورده ایم که در یک بازه حداقلی و حداکثری قرار می گیرد:

نوع رنگ حداقل قیمت به ازای متر مربع(تومان) حداکثر قیمت به ازای متر مربع(تومان) توضیحات
رنگ روغن 14,000 21,000 وابسته به نوع زیرسازی
رنگ پلاستیک 7,000 10,000 محاسبه شده با رنگ پلاستیک درجه 1
رنگ اکریلیک 12,500 21,000 وابسته به نوع زیرسازی و پرایمر مورد استفاده
رنگ مولتی کالر 10,000 17,000 وابسته به نوع و کیفیت رنگ
رنگ بلکا 8,500 20,000 وابسته به پوشش دیواری

محاسبه متراژ در نقاشی ساختمان

بعد از آنکه قیمت لازمه برای هر متر مربع نقاشی را بر اساس رنگ مورد نظر بدست آوردید باید متراژ مورد نظر را محاسبه و در قیمت هر متر مربع ضرب کنید تا هزینه نهایی نقاشی ساختمان محاسبه شود. برای محاسبه تقریبی یک خانه می توانید به این شکل اقدام کرده و متراژ زیربنای آن را در 3 ضرب کنید. یعنی اگر خانه شما 70 متری می باشد مقدار تقریبی درحدود 210 متر مربع می شود. چارچوب ها نیز به صورت عددی یا بر اساس طول آنها محاسبه و اضافه می شوند. از طرفی هم اگر نیاز داشته باشید رنگ ابزار رنگ متفاوتی داشته باشد طول آن را در نصف قیمت نقاشی دیوار ضرب و به قیمت نهایی اضافه نمایید.

محاسبه فوق همانطور که گفتیم به طور تقریبی بوده و برای آنکه بتوانید به طور دقیق آن را محاسبه کنید باید موارد گوناگونی بررسی شود. در نظر بگیرید که دو خانه 70 متری را که یکی از آنها تک خوابه و دیگری دو خوابه باشد. به همین دلیل متراژ های آنها برای نقاشی با هم متفاوت است. یا خانه ای دارای کمد دیواری است و دیگری کمد دیواری ندارد. بنابراین همه موارید که گفته شده را باید بررسی و متراژ را به صورت دقیق محاسبه نمود. ولی با موارد گفته شده می توانید تا حدودی در مورد این محاسبه بدانید.

 

مقایسه قیمت نقاشی ساختمان با این نکات

خوب حالا که در مورد قیمت هر متر مربع نقاشی و محاسبه متراژ مواردی را گفتیم نوبت به این می رسد که بتوانید قیمت های نقاشان را محاسبه و آنها را با یکدیگر مقایسه نمایید. اولین چیزی که باید آن را مد نظر داشته باشید این است که یک نوع رنگ و برند را مشخص نموده و از نقاشان بخواهید تا بر اساس آن قیمت ها را اعلام کنند. این باشد می شود مقایسه قیمت ها راحت تر بوده و مشکلی پیش نمی آید. همچنین می توانید خود تامین رنگ را نیز عهده دار شوید که این را هم به دلیل مشکلات متعدد پیشنهاد نمی کنیم.

برای اینکه از کیفیت نقاشی نیز مطمئن شوید می توانید برای نقاش مشخص کنید که بر روی رنگ آستر مثلا دو دست رنگ زده شود. البته شما وقتی از نقاش می خواهید تا سطح نهایی دارای بهترین کیفیت باشد نقاش هر چند دست رنگ را نیاز باشد باید بزند. از طرفی شما می بایست از نقاش بخواهید تا زمانی را برای انجام نقاشی اعالام کند تا شما بتوانید مدت زمان آن را برنامه ریزی و کارهای دیگر را انجام دهید. نقش تکنیک های نقاشی ساختمان در قیمت نیز مهم بوده و تکنیک های خاص هزینه اجرای بالاتری دارند.

قیمتی که نقاش پشت تلفن به شما می دهد حدودی بوده و اگر وی به صورت حضوری محل را بررسی کرده و بر اساس موارد مورد نیاز قیمت را محاسبه کند این قیمت دقیق تر خواهد بود. البته خیلی از نقاشان به دلیل بازدید های بسیار سعی می کنند تا سئوالات خود را تلفنی پرسیده و قیمت را اعلام کنند و در صورت نیزا نسبت به بازدید حضوری اقدام کنند. شما می توانید بر روی یک دیوار روش محاسبه قیمت را زا نقاش بخواهید تا مطمئن شوید چیزی از خواسته های شما در قیمت گذاری فراموش نشده است.

شما می بایست در کنار قیمت نقاشی سطوح از قیمت نقاشی گچ بری ها و نقاشی درب ها و نقاشی ستون ها پرسیده تا بتوانید آنرا بهتر بررسی نمایید. در نهایت از نقاش بخواهید تا قیمت نهایی را به شما بگوید تا امکان مقایسه راحت تر باشد. شما می توانید نمونه کارهای قبلی نقاش را بازدید و از کارفرما در مورد کار او سئوال بپرسید تا بهتر تصمیم گیری کنید. امیدواریم این مطالب برای استعلام دقیق قیمت برای شما مفید باشد.

قیمت نقاشی ساختمان

بررسی عوامل افزایش قیمت نقاشی ساختمان

در این بخش نیز قصد داریم تا مواردی را که می تواند بر روی قیمت تمام شده نقاشی ساختمان اثر گذار باشد را بررسی نماییم. اولین مورد در این زمینه مربوط به متراژ مورد نیاز برای نقاشی بر می گردد که باید به طور دقیق محاسبه شود و در این محاسبه باید موارد متعددی چون تعداد اتاق خواب ها و همچنین ارتفاع خانه را مد نظر قرار داد زیرا در برخی فضاها ارتفاع بیش از حد می باشد و طبیعتا متراژ افزایش می دهد. از طرفی هر چه متراژ بیشتر باشد مقدار رنگ مورد نیاز بیشتر بوده و باید دستمزد نقاش را نیز محاسبه کرد.

در مورد رنگ نیز صحبت کردیم که بسته به متراژ تعیین می شود. خود رنگ نیز می تواند بر اساس درجه و برند قیمت های مختلفی را داشته باشد که وقتی در حجم رنگ مورد نیاز ضرب می شود هزینه نهایی رنگ را تعیین می کند. از طرفی بافت دیوار را نیز باید در نظر گرفت بعضی از سطوح مانند دیوار های غیر گچی و بافت دار و یا دیوار هایی که با آجر های تزئینی پوشیده شده اند مقدار بیشتری رنگ را مصرف می کنند و طبیعتا قیمت را افزایش می دهد.

در مورد کارهای جزئی و ظریفی مانند رنگ آمیزی گچ بری ها و سقف کاذب که علاوه بر دقت زمان زیادی را طلب می کند نیز هزینه های تمام شده افزایش خواهد داشت و باید حواستان به این مورد باشد. بعضی مواقع هم باید به زیرسازی سطح مورد نظر توجه داشت. گاهی اوقات خانه های قدیمی یا خانه هایی که مدت زمان زیادی است که نقاشی نشده اند نیاز به زیرسازی پیدا می کنند که زمان و هزینه جدایی را طلب می کند. و در آخر باید به هزینه ایاب و ذهاب اشاره کنیم که بنا بر موقعیت خانه تعیین می شود.

جمع بندی

در پایان باید اشاره کنیم که شاید قیمت هایی که توسط نقاشان به شما اعلام می شود پایین تر از قیمت مصوب اتحادیه نقاشان ساختمانی باشد و این سئوال برای شما پیش بیاید که چگونه همچین چیزی ممکن است. باید این را متذکر شویم که در بحث نقاشی ساختمان نقاشان در فضای رقابتی سعی می کنند تا قیمت ها را کاهش دهند. البته گاهی دیده شده این کاهش قیمت با کاهش کیفیت همراه بوده است. این را بدانید که نقاشی یک هنر است و نقاش سعی می کند تا با همه ظرافت کاری های خاص خود بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان بیاورد و طبیعتا با مدت زمان اندک و هزینه پایین چنین چیزی ممکن نمی باشد.

منبع: بازسازی خانه

کلمات کلیدی مورد جستجوی کاربران: قیمت نقاشـی ساختمان, قیمت نقاشی, تعرفه نقاشی ساختمان, قیمت خدمات نقاشی ساختمان, قیمت نقاشی ساختمان, لیست قیمت رنگ آمیزی ساختمان, قیمت رنگ روغن ساختمان, قیمت اتحادیه نقاشی ساختمان, تعرفه نقاشی ساختمان در, قیمت نقاشی ساختمان در تهران, نقاشی ساختمان قیمت ارزان, قیمت نقاشی ساختمان سال 99, قیمت نقاشی ساختمان سال 99, هزینه نقاشی ساختمان ، هزینه نقاشی ساختمان سال 1398، قیمت رنگ آمیزی ساختمان سال 98، هزینه نقاشی ساختمان 1398، تعرفه نقاشی ساختمان قیمت نقاشی منزل قیمت نقاشی ساختمان در تهران قیمت اتحادیه صنف نقاشان ساختمان در سال 1399قیمت اتحادیه صنف نقاشان ساختمان نقاشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *