درباره انواع نقاشی ساختمان

انواع نقاشی ساختمان می تواند در عین اینکه باعث تنوع در انتخاب شما می شود سبب شود تا کمی مردد شده و نتوانید به درستی بهترین نوع نقاشی را برای منزل خود انتخاب نمایید. از این رو در این مطلب قصد دارم تا به طور مفصل در مورد انواع نقاشی ساختمان و ویژگی های هر کدام صحبت کنم تا شما در هنگام انتخاب بتوانید بهترین نوع را برای نقاشی خانه خود انتخاب نمایید. ویژگی های این نوع رنگ ها با هم متفاوت می باشد و شناخت درست آنها از دچار دردسر شما در آینده جلوگیری می نماید.

به طور کلی ار رنگ و نقاشی برای پوشش دیوارها و سقف و درب و پنجره ها استفاده می شود و شناخت درست رنگ و همچنین نقاشی می تواند به ایده پردازی بهتر شما کمک نموده تا از پوشش های مختلف به درستی در کنار یکدیگر استفاده نمایید. در سایت بازسازی خانه مطالب مفیدی در مورد شناخت رنگ ها و ویژگی های هر کدام قرار داده شده که می توانید مطالعه نمایید. در ادامه با تعدادی از روش ها و انواع نقاشی ساختمان آشنا می شویم تا بتوانید اطلاعات خود را در این زمینه افزایش داده و بهترین نوع را انتخاب نماید. نقاشی خانه و ساختمان جز آخرین مراحل در ساخت ساختمان بوده که می بایست با دقت انجام شود تا ظاهر خانه را متغییر سازد.

آشنایی با انواع نقاشی ساختمان

شما می توانید برای رنگ آمیزی منزل و خانه خود از رنگ های مختلفی استفاده نمایید و این رنگ های می توانید برای فضای داخلی و یا خارجی ساختمان و خانه شما مورد استفاده قرار گیرد. رنگ ها را می توان در این دو فضا استفاده کرد اما بهتر است برای رنگ آمیزی بیرون ساختمان از رنگ های مقاوم تری بهره گرفت. در ادامه شما را با پرکاربرد ترین رنگ های ساختمانی و انواع نقاشی ساختمان آشنا می سازیم :

درباره انواع نقاشی ساختمان

مولتی کالر

حتما شما هم دوست دارید برای خانه و یا فضای خانه تان از رنگ های متفاوت و اسپرت و شیک استفاده نمایید تا ظاهری بهتری داشته باشد. پس باید سراغ رنگ های مولتی کالر بروید زیرا این رنگ ها دارای ویزگی های بسیاری می باشند که می تواند به شیک بودن و همچنین اسپرت شدن فضای داخلی خانه شما کمک نماید. شما می توانید از این رنگ علاوه بر رنگ آمیزی خانه و منزل در فضاهای دیگری چون مراکز درمانی هتل ها و فضاهای دیگر استفاده نمایید. برای پیاد سازی این رنگ باید از اسپری مخصوص استفاده کنید زیرا در صورت استفاده از غلطک یا قلممو رد آن ممکن است بر روی دیوار و سطح بماند. از طرقی این رنگ به سرعت خشک شده و همچنین بوی بدی به مانند دیگر رنگ ها ندارد.

در رنگ آمیزی با رنگ های مولتی کالر یک رنگ زمینه وجود دارد و رنگ ها و طرح های دیگر بر روی آن ترکیب شده و در نهایت یه سطح زیبا و شیک را به وجود می آورد. این رنگ در انواع نقاشی استفاده شده و به راحتی بر روی انواع سطوح قابل اجرا می باشد. همچنین رنگ مولتی کالر قابل شستشو بوده و از ویژگی های دیگر نیز باید به چسبندگی بالا و قابلیت ترمیم این رنگ اشاره نمود. این رنگ ها ضد باکتری و میکروب بوده و به دلیل سهولت در اجرا نیازی به هیچ گونه حلالی ندارد. قیمت این رنگ شاید بسیار بالا باشد اما در مقایسه با ویژگی های آن بسیار قابل توجیه می باشد.

پتینه کاری

از انواع دیگر نقاشی ساختمان باید به پتینه کاری اشاره نمود که بسیار محبوب بوده و امروزه نیز در حال استفاده بیشتر برای زیبا نمودن دیوار ها و سقف ها می باشد و بیشتر به عنوان یک اثر هنری محسوب می شود. برای اجرای پتینه کاری از چند رنگ و ابزار های مخصوص استفاده می کنند و شما می توانید پتینه کاری را جایگزین رنگ آمیزی کنید. از پتینه کاری می توان برای برای محیط های مختلف از جمله سالن های پذیرایی و اتاق خواب ها و فضای استخر بهره گرفت.

در پتینه کاری بیشتر از آنکه دنبال انتخاب رنگ باشید باید طرح های مد نظر خود را انتخاب نمایید. خیلی ها امروزه طرح فرشته را برای سقف های خو سفارش می دهند. اجزای اصلی پتینه کاری طرح و رنگ بوده و در کنار هم یک دیوار یا طح زیبا را به وجدو می آورند. خود پتینه کاری انواع مختلفی داشته و با ورق های زینتی و پارچه و اسفنج و موارد دیگر اجرا می شود. شما می توانید از پتینه کاری برای دکوراتیو درب ورودی و نمای ساختمان و دکوراتیو شومینه و راهرو استفاده کنید. اجرای پتینه بسته به نوع اجرا و طرح و موارد دیگر قیمت های مختلفی داشته و باید مواردی مانند متراژ کار و زیر سطح کار و قدمت کار و موارد دیگر را بررسی و سپس اعلام قیمت نمود.

اجرای کنیتکس

نوع دیگر نقاشی ساختمان کنیتکس می باشد که می توانید از آن برای فضاهای داخلی و خارجی استفاده نمایید. این رنگ به دلیل ترکیبات شیمیایی که دارد می تواندر طول عمر 8 سال را داشته باشد و همین مقاومت آن در برابر شرایط جوی سبب شده تا برای نمای خارجی استفاده شود. از سویی رنگ کنیتکس دارای سه نوع مختلف کنیتکس روغنی و کنیتکس پلاستیک و کنیتکس اکرولیک می باشد که هر کدام از آنها ویزگی خاص خود را دارند.

رنگ کنیتکس اکرولیک و پلاستیک بدون بو بوده اما رنگ کنیتکس روغنی به دلیل ترکیب تینر و بنزین رقیق که در آن می باشد دارای بوی بدی می باشد و همچنین باید در هنگام استفاده از آن دقت لازم را داشت زیرا اشتعال زا بوده و ممکن است باعث آتش سوزی شود. کنیتکس در دسته های مختلفی چون ریز دانه و درشت دانه و متسطو قرار می گیرد که بنا بر انتخاب سلیقه مشتری انتخاب می شود. قیمت اجرای کنیتکس بر اساس فاکتور هایی چون نوع آن متراژ و موارد دیگر تعیین می شود.

اکرولیک

از انواع دیگر نقاشی رنگ آمیزی با رنگ اکرولیک می باشد. این رنگ ها در مقایسه با رنگ های پلاستیک و روغنی دیرتر وارد بازار شده اند و کاربرد های بسیاری را دارند. از جمله ویژگی های این رنگ باید به عدم وجود سرب در آن اشاره نمود و همچنین رنگ های اکرولیک به عنوان یک رنگ شاد شناخته می شود. این رنگ با غلطک اجرا می شود و همچنین بوی بدی نیز ندارد. به همین دلیل برای مواقعی که نمی توانید خانه را ترک کنید گزینه مناسبی می باشد.

درباره انواع نقاشی ساختمان

نقاشی سه بعدی

نوع دیگر نقاشی ساختمان ، نقاشی سه بعدی می باشد که می توانید از آن برای زیبا نمودن فضای داخلی و خارجی استفاده نمایید. این نوع نقاشی در فضاهای هنری بیشتر استفاده می شود. این نوع نقاشی فضای خانه شما را متفاوت می کند و بیشتر از یک تابلوی نقاشی به خانه شما زیبایی می بخشد.

بلکا

از انواع دیگر نقاشی ساختمان باید به بلکا اشاره نمود. نقاشی ساختمان با رنگ بلکا بسیار مقرون به صرفه می باشد. شما می توانید بلکا را جایگزین کاغذ دیواری و یا پتینه کاری نمایید. در مورد ویژگی آن باید بگوییم که بر خلاف دیگر رنگ ها نیاز به زیرسازی نداشته و می تواند عیب های سطح مورد نظر را نیز برطرف سازد. این رنگ ضد آب بوده و به راحتی نیز قابل اجرا می باشد و همچنین می تواند شستشو داده شود.

رنگ آستر

رنگ آستری نیز از انواع دیگر می باشد که می توانید برای زیرسازی ها از آن بهره بگیرید. با کمک رنگ آمیزی با رنگ آستر می توانید لکه ها و عیب های سطح را بهتر و همچنین سریعتر بپوشانید.

چند نکته برای بهتر شدن انواع نقاشی ساختمان

  • بهتر است رنگ را به مقدار لازم تهیه و همان ابتدا ترکیب کنید تا رنگ آمیزی یکدست شود
  • قبل از شروع نیز همه کلید و پریز و دستگیره ها را درآورید تا رنگی نشود
  • از یک استاد کار ماهر مشورت بگیرید
  • رنگ و جنس مناسب را مد نظر داشته باشید
  • از رنگ های مقاوم و قابل شستشو برای سرویس بهداشتی استفاده کنید
  • قبل از شروع نقاشی سطح را از گرد و غبار پاک کنید

این موارد برای همه انواع نقاشی ساختمان مشترک بوده و می تواند کیفیت نقاشی ساختمان و خانه شما را تا حد زیادی بالا ببرد. از طرفی سعی کردیم تا بدون هیچ توضیح مفصلی شما را با انواع نقاشی آشنا نموده و اطلاعات حداقلی به شما در این رابطه بدهیم. مقالات دیگر سایت نیز می تواند برای افزایش دانش شما مفید باشد و اطلاعات تخصصی تری را در مورد انواع روش ها و رنگ های ساختمانی به شما بدهد.

منبع: سایت بازسازی خانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *