هزینه کنیتکس نما

کنیتکس یکی از پوشش های سطح و دیوار و سقف می باشد که دارای قیمت های متنوعی می باشد و قرار است در این مطلب ما به بررسی هزینه کنیتکس نما و همچنین عوامل موثر بر این قیمت بپردازیم. کنیتکس یک نوع پوشش پلاستیکی می باشد که هوا نمی تواند به آن نفوذ نماید. این پوشش می تواند بدون ترک یک سطح را بپوشاند و از ترک های سطح نیز جلوگیری نماید.

برای اجرای کنیتکس می بایست ابتدا سطح زیرین بررسی شود و بر اساس نیازها و موارد بررسی سشده نوع کنیتکس برای سطح انتخاب شود. انتخاب نوع کنیتکس بر قیمت تمام شده تاثیر گذار می باشد و نوع کنیتکس قیمت خاص خود را دارد. به طور کلی کنیتکس پلاستیکی ارزان ترین نوع و کنیتکس اکرولیک نیز با توجه به ویژگی هایی که دارد هزینه تمام شده بالاتری را دارد.

معرفی انواع رنگ کنیتکس

رنگ کنیتکس پلاستیکی

این نوع رنگ را باید برای آب و هوای خاصی استفاده نمایید. زیرا حلال این نوع رنگ آب می باشد و بنابراین ضد آب نمی باشد و برای جاهایی که رطوبت زیاد دارد نمی توان از این نوع رنگ کنیتکس استفاده کرد. البته این رنگ بدون بو بوده و همچین به سرعت نیز خشک می شود و به دلیل حلال آب داشتن قابلیت اشتعال نیز ندارد و می توانید بعد از رنگ شدن از محل استفاده کنید.

هزینه کنیتکس نما

رنگ کنیتکس روغنی

این نوع رنگ یکی از پر کاربرد ترین انواع رنگ می باشد  که می توان از آن برای هر فضایی و از همه مهم تر برای نمای ساختمان استفاده کرد. این رنگ برای کسانی که در شهرهای شمالی زندگی می کنند گزینه مناسبی می باشد و ضد آب می باشد. به دلیل حلال بنزین بودن این رنگ زمان خشک شدن آن طولانی بوده و همچنین بوی نامطبوعی نیز می دهد که امکان استفاده سریع از وجود ندارد و باید دقت کرد زیرا قابلیت اشتعال دارد.

رنگ کنیتکس اکریلیک

آخرین نوع رنگ کنیتکس نیز کنیتکس اکریلیک می باشد که برای استفاده سریع برای متراژ های بالا می توانید از پمپ با قیف استفاده نمایید. این نوع رنگ برای متراژ های بالا مناسب می باشد و ترکیبی از ویژگی های دو رنگ می باشد و همین سبب شده تا هم برای نمای ساختمان مناسب باشد و هم بوی بد نداده و سریع نیز خشک شود.

رنگ های کنیتکس نیاز به هیچ گونه زیرسازی نداشته و می توانید بدون زیرسازی آن را اجرا نمایید. همچنین با برخورداری از پیستوله می توانید سرعت اجرای بالایی داشته باشید. پوشش کنیتکس می تواند بار روی نمای ساختمان را در مقایسه با سنگ و سایر پوشش ها کاهش دهد. از طرفی این پوشش برای سطح های نا صاف و آسیب دیده بهترین پوشش می باشد که می تواند عیوب سطح را بپوشاند.

هزینه کنیتکس نما

عوامل موثر بر قیمت کنیتکس

  • ارتفاع سطح مورد نظر تاثیر مستقیمی بر قیمت کنیتکس داشته باشد و هزینه کنیتکس برای ارتفاعات بالا بیشتر می باشد
  • کیفیت مواد مصرفی از جمله رنگ و برند آن
  • اگر زیرسازی نیاز به تعمیر داشته باشد و گچ کاری یا سیمان کاری شود هزینه تمام شده کنیتکس نیز بیشتر می شود.
  • مساحت کار نیز بر روی قیمت تاثیر گذار بوده و متراژ های کم ممکن است هزینه بالاتری داشته باشد.پ

 

قیمت اجرای کنیتکس بسیار متنوع می باشد و بستگی به هزینه های روز دارد. اما به طور معمول در حال حاضر اجرای کنیتکس با مصالح برای هر متر مربع بین 14 تا 20 هزار تومان می باشد. شما این رنگ می توانید از فروشگاه های ابزار و رنگ فروشی ها تهیه نمایید. کار کردن با رنگ کنیتکس نیاز به تجربه داشته و شما می توانید از استادکاران این حوزه بهره بگیرید. مقالات دیگر سایت نیز در مورد معرفیرنگ کنیتکس از دست ندهید.

منبع: سایت بازسازی خانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *