چگونگی رنگ آمیزی کنیتکس

رنگ آمیزی کنیتکس دارای نکات بسیاری می باشد که باید در این زمینه اطلاعات خود را افزایش دهید. در ابتدا باید بگوییم که این پوشش در مقایسه با رنگ های معمولی دارای ضخامت بیشتری می باشد و از مهمترین نکات آن باید به بافت آن اشاره نمود که با لمس دست بر روی سطوح به خوبی قابل تشخیص می باشد. برای اجرای این نوع رنگ و پوشش دهی سریع و یکدست از اسپری یا پیستوله استفاده می شود. این رنگ می تواند به خوبی تمامی سوراخ ها و ترک ها و ایرادات سطح مورد نظر را برطرف سازد. همچنین از کنیتکس می توان برای اجرا بر روی سطح فلز و سیمان و سنگ و سطوح دیگر استفاده نمود.

 

انواع رنگ های کنیتکس

رنگ های کنیتکس بر اساس حلال خود به سه دسته کنیتکس روغنی و کنیتکس پلاستیک و کنیتکس اکرولیک تقسیم بندی می شود. کنیتکس پلاستیک با توجه به اینکه حلال آب دارد ، ضد آب نبوده و نمی توان از آن برای فضای خارجی و یا نما استفاده نمود و بیشتر برای فضاهای داخلی که رطوبت کمتری را دارد استفاده می شود. مزیت مهم رنگ پلاستیک عدم خطر آن و سریع خشک شدن می باشد.

نوع دیگر کنیتکس روغنی می باشد. این نوع رنگ کنتکس دارای حلال بنزین بوده و به همین دلیل یک سری ویژگی های خاص دارد از جمله اینکه زمان خشک شدن آن بیشتر از حد معمول می باشد. از طرف دیگر باید در هنگام کار با این رنگ احتیاط لازم انجام شود تا خطری به وجود نیاید. نوع سوم هم رنگ کنیتکس روغنی بوده که در واقع ترکیبی از این دو نوع رنگ بوده که کمبود های دیگری را جبران می کند. این رنگ بر پایه آب بوده و در عین حال ضد آب بوده و قابل شستشو نیز می باشد.

 

چگونگی رنگ آمیزی کنیتکس

معرفی مراحل رنگ امیزی کنیتکس

مراحل متعددی لازم است تا شما به رنگ آمیزی کنیتکس برسید. لازم است تا ابتدا تمام سطوح مورد نظر را از هرگونه آلودگی و گرد و خاک پاک کنید تا کیفیت کار افت نکند. ضمن اینکه اگر شکاف یا ترک عمیقی روی سطح وجود دارد ابتدا آنها را ترمیم نمایید. سپس لازم است با کمک پرایمر آستری سطح را آماده اجرای رنگ امیزی کنید. این کار سبب می شود تا در مرحله بعدی کار آسان شده و رنگ آمیزی یکدست باشد. در مرحله نقاشی نیز باید پس از ورز دادن رنگ کنیتکس درون یک سطل با کمک پیستوله به رنگ آمیزی کنیتکس اقدام کنید.

 

اجرای رنگ کنیتکس

به طور کلی اگر بخواهیم روند اجرای کنیتکس را در اداه مراحل بالا بگوییم باید به موارد بیشتری اشاره کنیم. در مورد آماده سازی سطح باید حتما به پوسته پوسته شدن دیوار نیز توجه داشته باشید و سطح را به خوبی بررسی و ترمیم کنید. در صورت مشاهده دیوار های پوسته پوسته باید با روش مکانیکی بخشی از سطح رویی را بردارید تا سطح یکدست شود. در مورد زمان مدت اجرای کنیتکس باید این را بگوییم به طور معمول برای رنگ آمیزی کنیتکس یک واحد 80 کتری 8 ساعت زمان نیاز است. البته برای جا افتادن رنگ دو تا سه هفته زمان بعد از اجرای کنیتکس زمان لازم است.

در صورتی که سطح مورد نیاز شما سیمانی می باشد زمانی در حدود دو هفته را صبر کنید و سپس نسبت به اجرای کنتکس اقدام نمایید. روش معمول برای اجرای کنیتکس پیستوله می باشد که با کمک پیستوله یا کمپرسور رنگ کنیتکس بر روی دیوار پاشیده می باشد. برای قسمت هایی که استفاده از پیستوله امکان پذیر نمی باشد می توانید از غلطک های مخصوص این رنگ استفاده کنید. در مورد اجرای کار باید بگوییم رنگ کنیتکس روغنی به دلیل بوی بدی که دارد کمی در حین اجرا ممکن است آزار دهنده باشد و زمان بیشتری را نیز برای خشک شدن طلب می کند.

 

نکته ای مهم در مورد کنیتکس

در مورد اجرای کنیتکس آنچه بسیار مهم می باشد غلطت و ترکیب مواد می باشد که باید به اندازه و معین باشد. طبیعتا این دو مورد تاثیر بسیار زیادی بر روی کیفیت رنگ و دوام آن دارد و باید بسیار به آن توجه نمود. در صورتی که اگر رنگ های غیر استاندارد با فرمول و غلظت متفاوت نیز در نگاه اول همان خروجی را داشته اما به مرور سبب می شود تا سطح تغییر رنگ داده و یا پوسته شود. بنابراین باید در انتخاب مجری برای کنیتکس دقت لازم را داشته باشید تا مشکلی بعد از اجرای کنیتکس به وجود نیاید. شاید هزینه اجرای کنیتکس در برابر مشکلات بعدی قابل قیاس نباشد.

 

ترک های رو پوشش کنیتکس

رنگ کنیتکس دارای ویژگی های بسیاری از جمله عایق صوت می باشد و همچنین در برابر آتش و موریانه مقاوم می باشد. این رنگ در عین زیبایی ضد آب می باشد اما آب نباید به پشت آن برسد زیرا سبب می شود تا بر چسبندگی و کیفیت پوشش تاثیر بگذارد. به هر حال ممکن است مدتی بعد به هر نحو ممکن است خراش یا ترکی بر روی سطح یا دیوار ایجاد شد می توانید با کمک یک کبریت و کمی رنگ کنیتکس به آرامی این ترک ها را پر نمایید. لازم است بدانید که برس رنگ در این مواقع کارساز نبوده و محل ترمیم شده را مشخص کند.

 

نکات مفید در استفاده از پیستوله

برای کار با پیستوله باید آنرا در فاصله یکسان از سطح مورد نظر قرار دهید. زیرا اگر این فاصله خیلی کم باشد سبب می شود تا تراکم رنگ زیاد شده و شره کند و در آنطرف نیز در صورت زیاد بودن فاصله سبب می شود تا رنگ پراکنده شده و سطح نیز دانه دانه شود. فاصله مناسب باید بر اساس شرایط و عوامل مختلفی تعیین بشود از جمله نوع رنگ و غلظت های مختلف که بین 20 تا 30 سانتی متر می باشد. برای پاشیدن رنگ نیز باید با سرعت یکنواخت بوده و از راست به چپ و برعکس این کار را انجام دهید.

همچنین درجه حرارت رنگ و قطعه کار در هنگام کار نیز بسیار مهم می باشد. درجه حرارت رنگ در هنگام پاشیدن باید 22 و قطعه کار نیز بین 22 تا 40 درجه سانتی گراد باشد. فشار هوا نیز تاثیر مهمی روی کیفیت کار دارد. اما فشار خیلی زیاد باشد سبب می شود تا رنگ دانه زده و برعکس اگر فشار خیلی کم باشد سبب می شود تا رنگ گرد نکرده و سطح مورد نظر چروک بردارد.

منبع: سایت بازسازی خانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *