مزایا و معایب کنیتکس نما

بررسی مزایا و معایب کنیتکس نما سبب شده است تا بتوان بسیار راحت تر نسبت به بررسی این پوشش و مقایسه آن با دیگر پوشش های مناسب برای دیوار یا نما اقدام کرد و از طرفی به شما درک بهتری را در مورد انواع مختلف این رنگ و ویژگی های رنگ کنیتکس می دهد. این رنگ از ترکیباتی چون پنبه نسوز و پرلیت و رزین سنتیک تشکیل شده و متناسب با فضا و سطح مورد نظر نیز استفاده می شود.

از انواع این رنگ ها باید به کنیتکس روغنی و کنیتکس پلاستیک و کنیتکس اکرولیک اشاره نمود. به طور کلی ضخامت رنگ کنیتکس در مقایسه با رنگ و پوشش های دیگر بیشتر می باشد و از ابزار های خاصی نیز برای اجرای آن استفاده می شود. امروزه کنیتکس نما بسیار استفاده می شود و آن هم به سبب ویژگی ها و مزیت هایی می باشد که این رنگ دارا می باشد. در ادامه با مزایا و معایب کنیتکس نما آشنا خواهیم شد.

 

مزیت های کنیتکس

از جمله ویژگی هایی که این رنگ دارد انعطاف پذیری آن می باشد که سبب می شود تا شکاف های روی سطح که به صورت جزئی وجود دارند را پوشانده و نیازی به ترمیم های قبل از آن نمی باشد. از طرفی این رنگ کنیتکس دارای انواع بافت و طرح و رنگ می باشد که سبب می شود تا سطح زیبایی را بتوان با آن پیاده سازی نمود. از سویی با توجه به موجود بودن انواع کنیتکس بر اساس نوع مانند اکرولیک و روغنی و پلاستیک و همچنین کیفیت ها و برندهای مختلف می توانید بر اساس نیاز از نوع مورد نظر استفاده نمایید. پوشش کنیتکس در انواعی چون اکرولیک و روغنی دارای ویژگی ضد آب بوده و باعث شده تا قابلیت شستشو را داشته و بتوان در مواقعی که نیاز است نسبت به شستشو و تمیز کردن آن اقدام نمود.

این پوشش خود نقشی محافظ داشته و باعث می شود تا از سایش و خوردگی جلوگیری شود و می تواند با هر ضخامتی در اجرا یک پوشش ضد خوردگی را به وجود بیاورد. در صورتی که ترک و شکاف و درز به صورت جزئی باشد قابلیت پوشش را دارا می باشد اما برای شکاف های بزرگتر حتما باید از قبل زیرسازی و ترمیم انجام شود تا مشکلی بعدا ایجاد نگردد. ویژگی مهم دیگر رنگ کنیتکس عایق صوتی و آکوستیک بودن آن می باشد که به واسطه بافت ناهمواری می باشد که این پوشش دارد. آخرین ویژگی نیز مربوط به تنفس بالای کنیتکس به دلیل داشتن پرلیت در ترکیب خود است که باعث شده تا بخشی از رطوبت سطح را پس بدهد. برای اجرای بهتر خواندن مقاله چگونگی رنگ آمیزی کنیتکس پیشنهاد می گردد.

 

معایب کنیتکس

به دلیل اینکه حلال رنگ کنیتکس بنزین می باشد باید دقت نمود که در حیت اجرا همه موارد ایمنی رعایت شود زیرا ممکن است سبب آتش سوزی در حین اجرای کنیتکس بشود. از سویی نیز این حلال بنزین باعث می شود تا مدتی در محیط مورد نظر بوی بنزین آمده و نتوان سریع از آن محیط استفاده کرد. در بین پوشش های مختلف برای سطح ، کنیتکس دارای مقاومت کمی در برابر نور خورشید بوده و به مرور کیفیت ابتدایی آن دیگر وجود نخواهد داشت و پیشنهاد می شود تا در شهرهای گرم از آن برای نمای ساختمان بهره گرفته نشود. کنیتکس روغنی نیز در ترکیبات خود دارای مواد شیمیایی بوده که باز هم بوی نامطبوع را در هنگام اجرا و بعد از آن در محیط به وجود می آورد. رولکس نیز تا حدودی شبیه کنیتکس بوده و در مورد شباهت های کنیتکس و رولکس مطلب نوشته ایم.

مزایا و معایب کنیتکس نما

حل مشکل ترک های روی پوشش کنیتکس

همه ویژگی هایی که در مورد پوشش کنیتکس گفته شد بر اساس این است که هیچ مشکلی در سطح کنیتکس وجود نداشته باشد و اگر ترکی بر روی آن باشد و آب به پشت کنیتکس نفوذ نماید هم عایق بودن آن از بین رفته و هم باعث می شود تا در زمان سریعتری کنیتکس خراب شود زیرا آب به پشت آن رسیده و چسبندگیکاهش پیدا می کند و باید این ترک ها ترمیم شود. برای ترمیم این ترک ها نیز باید با کمک چوب کبریت و کمی رنگ کنیتکس شروع به پر کردن و ترمیم این ترک با دقت زیاد نمایید. بهتر است از برس رنگ استفاده نشود زیرا باعث صدمه بیشتر می شود.

 

نحوه تمیز نمودن پوشش کنیتکس

اول از همه باید بدانید این نوع کنیتکس ضد آب بوده و امکان شستشو را دارا می باشد و برای تمیز کردن آلودگی شما می توانید با کمک شیلنگ آب این پوشش را شسته تا به خوبی تمیز شود. همچنین امکان استفاده از برس دانه ریز و کمی صابون نیز وجود دارد تا کثیفی ها حل شده و بعدا با شستن پوشش با آب همه کثیفی ها از بین برود.

امیدواریم این مقاله در مورد مزایا  معایب کنیتکس نما برای شما مفید بوده و بتوانید درک بهتری را از این پوشش داشته باشید. همچنین شما می توانید از دیگر مقالات سایت بازسازی خانه در زمینه کنیتکس استفاده نموده تا نکات دیگر این رنگ را نیز بدانید.

منبع: سایت بازسازی خانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *