شباهت ها و تفاوت های کنیتکس و رولکس

در کنار پوشش کنیتکس پوشش رولکس نیز می تواند برای سطوح داخلی مورد استفاده قرار بگیرد و این دو دارای شباهت های زیادی هستند اما تفاوت های کنیتکس و رولکس نیز بسیار می باشد که در این مقاله قصد داریم تا در مورد این تفاوت ها صحبت نموده و اطلاعاتی را که لازم است شما در مورد رولکس و کنیتکس و همچنین موارد استفاده آنها داشته باشید را بیان نمایید و سپس مرا در ادامه مقاله از سایت بازسازی خانه باشید.

کنیتکس

پوشش کنیتکس از پوشش های معروف و پرطرفدار در زمینه سطوح داخلی و خارجی می باشد و بسیاری از افراد این پوشش را شناخته و برای فضای پر ترددی چون فروشگاه ها و فرودگاه و موارد دیگر از آن استفاده می کنند. از ترکیبات کنیتکس می توان به الیاف مصنوعی در گرید های مختلف و پنبه نسوز و مواد رنگی و میکا اشاره نمود.کنیتکس دارای ویژگی‌های بسیار زیادی می باشد از جمله اینکه به دلیل آن که دارای انواع مختلفی است و هر کدام از این انواع دارای ویژگی های خاص خود می باشند می توانند برای هر نوع سطوحی با نیازمندی های مختلف مورد استفاده قرار بگیرد. این انواع شامل کنیتکس پلاستیک و کنتکس روغنی و کنیتکس اکریلیک می باشد.

 کنیتکس پلاستیک چون بر پایه آب بوده بیشتر برای داخل ساختمان که نیاز به پوشش ضد آب میباشد استفاده شده و همچنین سریع خشک شده و بوی بدی نیز نداشته و سریع می توان از محیط استفاده نمود. نوع کنیتکس روغنی نیز بر پایه تینر یا بنزین بوده و ویژگی ضد آب داشته که می تواند برای هر نوع سطوحی استفاده شود که بیشتر برای سطوح خارجی به دلیل آن که بوی بدی دارد استفاده می شود. کنیتکس اکریلیک نیز بانک برپایی آب بودم ضد آب می باشد و بوی بدی ندارد و برای هر نوع سطحی قابل استفاده است. دانه بندی های کنیتکس نیز میتواند بدون دانه و یا ریز دانه و متوسط دانه باشد که بافت های مختلفی را روی سطح مورد نظر شما ایجاد می کند و با دانه بندی متوسط می توان سوراخ ها و ترک ها و ایرادات ست را برطرف نمود. از ویژگی های دیگر کنیتکس باید به قیمت بسیار مناسب در مقابل پوشش های دیگر چون مونولیت و سنگ اشاره نمود. 

رولکس

شاید شما هم پوشش رولکس را شنیده باشید و بخواهید بدانید این پوشش به چه شکل میباشد و چه ویژگی هایی را دارا است باید به شما بگوییم که رولکس دارای ترکیباتی چون رزین های پلیمر و الیاف مصنوعی در گریدهای مختلف و بی کربنات کلسیم در مش های مختلف اکسید تیتان و آب می باشد. رولکس دارای ویژگی های بسیار نزدیک به کنیتکس بوده و از این رو بسیاری رولکس را نوعی از رنگ کنیتکس می دانند اما این پوشش دارای ویژگی های خاص خود از جمله بافت متفاوت همچنین روش اجرای متفاوت میباشد و میتوان برای اجرای آن از پرایمر مخصوص استفاده کرد تا از طبله و ریزش و زرد آب جلوگیری شود.

شباهت ها و تفاوت های کنیتکس و رولکس

تفاوت های کنیتکس و رولکس

شباهت بین کنیتکس و رولکس بسیار زیاد میباشد اما این دو دارای یک سری تفاوت هایی نیز با یکدیگر می باشند که در این بخش میخواهیم به طور سریع به این تفاوت ها بپردازیم. مهمترین تفاوت در روش اجرای آنها می باشد زیرا کنیتکس به صورت یکپارچه اجرا شده و آماده سازی رنگ و اجرای آن بر روی سر پوشش بر روی سطح ایجاد شده و بافت مختلفی را ایجاد می کند. در روش اجرای رولکس هم متفاوت به این شکل میباشد که یک رنگ به عنوان رنگ زمینه اجرا شده و رنگ های دیگر به عنوان رنگ ثانویه بر روی رنگ زمینه اجرا می شود و رنگبندی های و طرح های مختلفی را به وجود می آورد. استفاده از رنگ رولکس برای فضاهای داخلی چون فروشگاه ها و سالن ها رو پله ها بسیار بیشتر بوده و دلیل آن نیز تفاوت و زیبایی طرح و نقش است. همچنین باید گفت که بافت رولکس بسیار نرم تر بوده و در مقایسه با کنیتکس لطافت بیشتری را دارا می باشد.

شما می توانید برای اینکه اطلاعات بیشتری را در زمینه انواع پوشش های ساختمانی و همچنین هزینه کنیتکس و مزایا و معایب کنیتکس به دست بیاورید مقالات دیگر سایت را مطالعه نموده و یا برای استعلام قیمت و مشاوره برای اجرای کنیتکس با شماره های ما تماس حاصل نمایید.

منبع: سایت بازسازی خانه 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *