بررسی کنیتکس پلاستیک و مزیت های آن

از دیگر پوشش کنیتکس می‌توان به کنیتکس پلاستیک اشاره نمود که به دلیل ترکیبات خاص خود دارای ویژگی های متفاوتی از انواع دیگر کنیتکس میباشد. رنگ کنیتکس پلاستیک ضد آب نمی باشد و همین امر سبب شده تا استفاده از آن در فضاهای خارجی و نمای ساختمان به صفر برسد اما می توان در فضاهای داخلی و همچنین محیط هایی که رطوبت کمی نیز دارند از این پوشش استفاده لازم را نمود. ما در مقاله ای قبلا در مورد انواع کنیتکس صحبت کرده ایم.

در مورد ترکیبات کنیتکس پلاستیک نیز باید به مواد مختلفی چون بی کربنات کلسیم در مش های بالا و الیاف مصنوعی در گرید های مختلف و انواع رزین های ک پلیمر و آب و اکسید تیتان و فرمالین و ضد رویه و ضد قارچ و مواد دیگر اشاره نمود.  این ترکیبات سبب شده تا مزیت های منحصر به فردی را این پوشش دارا باشد که در ادامه به این ویژگی ها و مزایا و همچنین روند اجرا و انواع محصول کنیتکس پلاستیک اشاره می نماییم.

 

بررسی مزیت های کنیتکس پلاستیک

اولین موردی که باید به آن اشاره نمایید این است که حلال این کنیتکس بر پایه آب بوده و به همین علت ضد آب نیست و باید برای فضاهای داخلی خانه مورد استفاده قرار بگیرد اما در مقابل سرعت خشک شدن آن بسیار زیاد می باشد و می توانید در محیط هایی که از آن استفاده می نماید بدون آنکه بوی نامطبوعی در محیط وجود داشته باشد از فضا استفاده نمایید که بسیار مهم می باشد. از این رو شما می توانید برای فضاهای داخلی ادارات و فضاهای تجاری و اداری از این پوشش استفاده نمایید. از طرف دیگر چون بر پایه آب می باشد قابلیت اشتعال نداشته و همچنین خطرات احتمالی در هنگام اجرا به حداقل ممکن کاهش پیدا میکند. ضمناً باید بگوییم که به دلیل آن که آب گریز نمی باشد در صورتی که در برابر آب قرار بگیرد ممکن است چسبندگی خود را از دست داده و خراب شود.

بررسی کنیتکس پلاستیک و مزیت های آن

روند اجرای رنگ کنیتکس پلاستیک

همانند هر پوشش و رنگ دیگری شما باید سطح زیرین را بررسی نموده و ایراداتی که ممکن است بر روی آن وجود داشته باشد را برطرف نمایید. بر همین اساس شما باید در صورت وجود ترک های بزرگ و یا همچنین موج های زیاد بر روی دیوار این ایرادات را برطرف نمایید و  از طرف دیگر برای افزایش چسبندگی کنیتکس باید هرگونه آلودگی مانند گرد و غبار و همچنین رطوبت را نیز از روی سطح کاهش دهید زیرا می تواند کیفیت اجرا و چسبندگی کنیتکس را کاهش داده و طول عمر آن را نیز پایین بیاورد. برای اجرای بهتر کنیتکس پلاستیک نقش زیرسازی کنیتکس بسیار مهم است.

البته این را نیز باید بگوییم که سوراخ ها و یا ترک های مویی را نیاز نیست که اصلاح نمایید زیرا کنیتکس می تواند این نواقص جزئی را نیز پوشش داده و پنهان میکند. در روند اجرا شما می‌توانید یک لایه پرایمر مخصوص بر روی سطح اجرا نمایید که باعث می‌شود تا از ریزش و تبلیغ کردن و زرداب جلوگیری کند.  بعد از اجرای این لایه شما می‌توانید توسط کمپرسور و پیستوله مخصوص یا کنیتکس پاش کنیتکس موجود را بر روی سطح مورد نظر اسپری یا افشانه نمایید. این پوشش در زمان سریع و حدوداً ۶ ساعت خشک شده اما برای آن که استحکام کافی را داشته باشد به بیش از یک هفته زمان نیاز دارد. در صورتی که میخواهید قدرت کنیتکس را نیز تغییر دهید می توانید با آب آن را رقیق نمایید. در انتها نیز باید یادآور شویم به دلیل آب گریز نبودن این پوشش باید نگهداری آن مد نظر قرار بگیرد.

بررسی کنیتکس پلاستیک و مزیت های آن

انواع محصول کنیتکس پلاستیک

همانند دیگر این پوشش نیز دارای دانه بندی های مختلفی بوده که می‌تواند بافت های مختلفی را به وجود بیاورد و شما بر اساس سلیقه و نیاز خود یک کدام از این دانه بندی ها را انتخاب نمایید. ضمن اینکه این محصول توسط شرکت های مختلفی از جمله جهان کنیتکس تولید می شود اجرای نگهداری آن نیز یک سری شرایط مهم وجود دارد از جمله اینکه نباید زیر نور مستقیم خورشید قرار بگیرد زیرا باعث می‌شود تا حلال های موجود تبخیر شده و کنیتکس حالت خمیری پیدا نماید که قابلیت استفاده آن را از بین میبرد. در مورد شرایط دمایی نیز باید بگوییم بهتر است دما بالای صفر درجه برای نگهداری انتخاب شود. بسته بندی های این محصول در وزنه های ۲۰ کیلو گرمی در بازار موجود بوده و میتوانید آن را خریداری نمایید. در مقاله دیگری به رنگ کنیتکس روغنی پرداخته ایم که برای شناخت بهتر شما مفید می باشد.

منبع: سایت بازسازی خانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *