رنگ کنیتکس اکریلیک و مزیت ها

در این مقاله قصد داریم تا در مورد رنگ کنیتکس اکریلیک صحبت نماییم.  این رنگ از جمله انواع کنیتکس بوده که به سبب ویژگی ها و مزیت های زیادی که دارا می باشد بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. پوشش می تواند دارای بافت های گوناگونی بوده که سبب میشود تا برای نمای ساختمان و سطوح داخلی گزینه مناسبی باشد. بافت و رنگی که این نوع کنیتکس به وجود می‌آورد جلوه بسیار زیبایی را برای هر نوع پوستی ایجاد می کند.

کنیتکس اکریلیک بر پایه رزین اکریلیک پایه آبی می باشد و حلال شیمیایی ندارد. از سوی دیگر به دلیل پای آب بودن ویژگی بسیار زیاد دیگری را نیز شامل می شود که در ادامه به آنها اشاره می کنیم. سرعت خشک شدن این که میت بسیار زیاد بوده و سبب می‌شود تا در کار با آن نیاز به رعایت بعضی موارد باشد و همچنین خطرات احتمالی را نیز کاهش می دهد. استفاده از این نوع کنیتکس برای سطوح داخلی و همچنین خارجی بسیار مناسب بوده و استفاده از آن در مقایسه با کنیتکس های دیگر بیشتر میباشد.

رنگ کنیتکس اکریلیک و مزیت ها

مزایای رنگ کنیتکس اکریلیک

همانطور که گفتی مهمترین ویژگی این کنیتکس حلالیت در آب بوده که سبب می شود تا دیگر بوی نامطبوعی در هنگام اجرا و پس از اجرا وجود نداشته و بتوانید به راحتی بعد از انجام کنیتکس از محیط مورد نظر خود استفاده نمایید. از طرف دیگر به سبب همین ویژگی حلالیت در آب احتمال بروز خطراتی چون آتش سوزی در هنگام اجرا به حداقل می رسد. این رنگ در برابر نفوذ آب مقاوم بوده و ضد آب محسوب می‌شود و امکان شستشوی آن نیز وجود دارد تا بتوانید در هنگام بروز کثیفی با استفاده از آب آن را تمیز نمایید.

رنگ کنیتکس اکریلیک در برابر سایش مقاومت بسیار زیادی داشته و مقاومت مناسبی را نیز در برابر آسیب دارا می باشد. مقاومت قلیایی این رنگ بسیار زیاد بوده و همچنین در صورت نگهداری درست و همچنین اجرای مناسب می تواند طول عمر زیادی را نیز داشته باشد و برای شما یک پوشش زیبا را به ارمغان بیاورد.  زیبایی و چشم نوازی این رنگ نیست از مزیت های دیگر آن بوده که به آن اشاره نمودیم. از جمله ویژگی‌های دیگر می‌توان به اجرا بر روی انواع پوشش ها از جمله سیمان و گچ و چوب و بتن اشاره نمود.  این کنیتکس در برابر اشعه uv و نور خورشید مقاوم بوده و همچنین سازگار با محیط زیست می باشد و این ترکیبات کنتکس نمی تواند به محیط زیست آسیب برساند.

 

روند اجرای رنگ کنیتکس اکریلیک

خوب برای اجرای کنیتکس شما باید یک سری مراحل را به صورت کامل انجام دهید و اولین مرحله نیز آماده سازی سطح می باشد یعنی اگر سطح دارای ترک و یا امواج غیر عادی می باشد باید بر طرف شده و مواردی را که باعث می شود چسبندگی کنیتکس کاهش یابد را برطرف نمایید. مواردی که می‌تواند بر روی چسبندگی اثر بگذارد کثیفی و گرد و غبار روی سطح و همچنین رطوبت داشتن سطح می باشد که لازم است در ابتدا این موارد بررسی و گردوغبار پاک شده و رطوبت نیز خشک گردد.  در مرحله بعدی نیز شما می توانید برای انکه کیفیت اجرا بالا رود یک لایه پرایمر کنیتکس اکریلیک را روی سطح اجرا نمایید.  ابزارهایی که برای اجرایی کنیتکس نیاز دارید دستگاه کمپرسور رنگ و همچنین کنیتکس پاش می باشد.  همچنین غلظت اولیه کنیتکس مناسب میباشد اما در صورت نیاز می‌توانید با کمک آب این غلظت را کاهش داده تا به حد مطلوب خود برسید.

روند اجرا نیز به این شکل میباشد که کنیتکس با دستگاه کمپرسور رنگ متراکم شده و شما می‌توانید با کنتکس پاش رنگ کنیتکس را بر روی سطح اجرا نمایید. لازم به ذکر می باشد که دقت و تجربه در این زمینه بسیار مهم میباشد تا به صورت یکدست بر روی سطح پاشا نده شده و همچنین فشار هوا نیز باید کنترل شود زیرا گاهی ممکن است به کاهش فشار هوا نیاز باشد برای ضخامت مناسب وقت بیشتری را بگذارید. از جمله نکاتی که برای اجرا باید به آن توجه داشته باشید این است به سرعت خشک شدن اینترنت کس بسیار زیاد به و باید حتماً تا نیم ساعت بعد از باز شدن درب قوطی این رنگ مصرف شود.  از طرف دیگر موارد ایمنی نیز مهم بوده و باید از ماسک تنفسی و دستکش مخصوص و لباس کار و عینک مناسب نیز استفاده نمایید.  گاهی نیز میخواهید دو لایه رنگ کنیتکس اجرا نمایید و باید توجه داشته باشید تا لایه اول به خوبی خشک شده و سپس لایه دوم را اجرا نمایید. در مقاله نکات اجرای کنیتکس چندین نکته برای اجرای بهتر نوشته شده است.

 

چند کاربرد مهم کنیتکس اکریلیک

همانطور که گفتیم که در مقایسه با انواع دیگر دارای ویژگی‌های بسیار زیادی بوده که سبب می‌شود تا استفاده از آن نیز بسیار بیشتر از انواع دیگر باشد.  بنابراین شما میتوانید از این کنیتکس نما برای سطوحی  چون بتن و آجر و سیمان و نماهای داخلی و خارجی و یا اطراف استخر استفاده نمایید. استفاده از ایننوع کنیتکس درمقایسه با کنیتکس پلاستیک بسیار بیشتر می باشد.

 

معرفی چند برند مختلف کنیتکس اکریلیک

شرکتت های مختلفی نسبت به تولید و فروش کنیتکس اکریلیک اقدام می‌کنند که می‌توانید زمان مشاوره و یا پرسیدن از فروشنده ها برندهای معتبر را در این زمینه بشناسید اما از جمله این شرکت‌ها می‌توان به سهند کنیتکس و کنیتکس اکریلیک سهبا اشاره نمود که محصولات آن ها به صورت بسته بندی های بیست کیلوگرمی در بازار عرضه شده و رنگ بندی های مختلفی را نیز دارا می باشد. این کنیتکس نیز همانند کنیتکس های دیگر می تواند کیفیت ها و همچنین دانه بندی های مختلفی را برای ایجاد بافت های مختلف داشته باشد. از این رو دانستن نکات برای خرید رنگ کنیتکس مهم است.

منبع: سایت بازسازی خانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *