رنگ کنیتکس روغنی + مزایا و معایب

از دیگر انواع کنیتکس می‌توان به کنیتکس روغنی اشاره نمود که دارای ویژگی ها و مزایا و معایب خاص خود می باشد. این پوشش از ترکیبات مختلفی چون اکسید تیتان ها و انواع رزین ها و بنتونیت و الیاف مصنوعی و پرلایت و بی کربنات کلسیم و آمونیاک و ضد کپک و ضد رویه و ضد قارچ و ضد یخ و اکسید زنگ و فرمالین ساخته شده است. کنیتکس روغنی میتوان بند دارای دو نوع سوپر و ممتاز باشد که هرکدام کیفیت و سطح پوشش خونی را ایجاد می نمایند.

همه این ترکیبات توانسته تا ویژگی های منحصر به فردی را برای اینکه ایجاد نماید از همه مهمتر آنکه این پوشش بر پایه تینر بوده یعنی حلال آن تینر می باشد و همین امر سبب شده تا یک سری ویژگی ها و نکات را به وجود بیاورد از این سو باید در هنگام کار با این رنگ احتیاط بیشتری را لحاظ نمایید تام شکلی چون آتش سوزی به وجود نیاید. از سوی دیگر این تینر سبب شده تا در هنگام اجرا و مدتی بعد از آن بوی نامطبوعی در محیط وجود داشته باشد و امکان استفاده از آن در محیط های حساس و یا محیط هایی که نیاز به استفاده سریع بعد از اجرا می باشد نباشد.

 

ویژگی های پوشش کنیتکس روغنی

همانند دیگر که میگه تا این پوشش می تواند در هنگام اجرا ترک های مویی و یا سوراخ هایی که بر روی سطح وجود دارد را پر نموده و این نواقص را برطرف و پنهان میکند. ضمن اینکه این پوشش آبگریزی کامل داشته و با حلال های مخصوص نیز تولید می گردد. بعد از آنکه کنینتکس اجرا شد سطح مورد نظر تینر خود را از دست میدهد و پوشش به صورت یکدست و مقاوم ایجاد می شود.  چسبندگی و انعطاف پذیری کنیتکس روغنی بسیار بالا بوده و به همین علت پوست پوسته و تبله نمیشود و دوام آن بسیار زیاد است است.  این پوشش در برابر آلودگی های قارچی و میکروبی و همچنین سایش و اشتعال و نفوذ آب دارای مقاومت بسیار زیادی بوده و می‌تواند بین ۱۰ تا ۱۵ سال کارایی مناسب خود را داشته باشد.

رنگ کنیتکس روغنی + مزایا و معایب

شما میتوانید از این پوشش برای هر نوع پوست و فضایی از جمله سازه های خشن چون تونل ها و یا سازه های بتنی در محیط های داخلی و خارجی و همچنین منازل و یا رستوران ها و فضاهای تجاری دیگر بهره بگیرید.  پوشش می تواند ظاهر بسیار زیبایی را برای هر نوع ایجاد نموده و شما با اضافه نمودن کمی از کریستال در این پوشش یک سطح تزیین شده را به وجود بیاورید. لازم به ذکر می باشد با آنکه این پوشش در برابر آب مقاومت زیادی دارد اما اجازه خروج بخار آب موجود در دیوارها را نیز می دهد.

 

معرفی کنیتکس اکریلیک روغنی

این نوع نیز تمام ویژگی های کنیتکس روغنی را داشته و توانسته با ویژگی های بهتری که از خود نشان داده مورد استفاده بیشتری در در اجرای پوشش سطوح مختلف قرار بگیرد.  اگر بخواهیم به تفاوت‌های این دو پوشش طور خلاصه اشاره نمایید باید بگوییم که کنیتکس اکریلیک روغنی دارای حلال آب بوده و همین امر سبب شده تا معایب ای را که کنیتکس روغنی دارا می باشد نداشته باشد.  به همین دلیل شما میتوانید این پوشش را برای فضاهای مختلفی که امکان بروز آتش‌سوزی و یا اینکه نسبت به بوی نامطبوع حساس می باشند مورد استفاده قرار دهید. ضمن اینکه سرعت خشک شدن آن بسیار زیاد بوده و مشکلات زیست محیطی را نیز دارا نمی باشد. به همین دلیل است که این نوع پوشش در کشورهای بسیاری چون کشورهای آمریکایی و اروپایی استفاده می گردد.

 

اجرای کنیتکس روغنی

اگر بخواهیم به طور خلاصه به نحوه اجرای این پوشش اشاره نمایید باید بگوییم که نحوه اجرا همانند دیگر کنیتکس ها بوده و برای اینکه اجرا به خوبی انجام شود و طول عمر بالایی نیز برای کنیتکس به دست آید شما باید زیرسازی مناسبی را داشته باشید به همین علت نیاز است تا مواردی که باعث می شود رود که چسبندگی کمیت کاهش یابد را برطرف نمایید. از جمله این که آلودگی و کثیفی های سطح را پاک نموده و همچنین در صورت رطوبت آن را برطرف کنید.  به سوی دیگر باید بدانید که ترک های بزرگ و یا موج ها می تواند سطح را تحت تاثیر قرار دهد و شما با بتونه مخصوص این مشکلات را باید برطرف نمایید.

در مرحله اجرا در صورتی که کنیتکس مورد نظر آماده شده شما می توانید با ابزارهای مختلفی چون کمپرسور هوا را فشرده نموده و با کنیتکس پاش این رنگ را به روی سرد یا دیواره موردنظر افشانه و یا اسپری نمایید. ضمن اینکه در صورتی که نیاز داشت تا غلظت این رنگ استفاده کنید. برای اجرا نیاز به تجربه بسیار بالا می باشد زیرا باید سطح یک دست بوده و همچنین ضخامت یکسانی را به وجود بیاورد اینکه ممکن است فشار هوا زیاد و یا کم شود و لازم باشد شما برای ایجاد یک سطح یک دست زمان بیشتری را بگذارید. پوشش قابلیت اجرا روی هر سطح آهنی یا چوبی یا سیمانی و حتی جداول خیابان را دارا بوده و میتوانید ضمناً بر روی سازه های یونولیتی و بتنی نیز به کار بگیرید. زمان حدودی بین ۱۰ تا ۱۵ ساعت طول میکشد تا کنیتکس خشک شده اما برای آن که استقامت نهایی وجود بیاید باید یک ماه صبر نمود. برای اجرای بهتر پیشنهاد می شود مقاله مزایا و معایب کنیتکس را بخوانید.

رنگ کنیتکس روغنی + مزایا و معایب

محصولات مختلف کنیتکس روغنی در بازار

این محصول توسط شرکت ها و تولید کننده های مختلف کنیتکس تولید می شود و در کیفیت ها و برندهای مختلفی نیز وجود دارد. در مورد بافت آن نیز می‌توان به ریزدانه و یا درشت دانه و متوسط دانه اشاره نمود که میتواند بافت های مختلفی را برای سطح مورد نظر شما را ایجاد نموده و متناسب با نیاز و سلیقه خود آن را انتخاب نمایید. همانطور که گفتیم این نوع پوشش دارای دو مدل سوپر و ممتاز می باشد که هر کدام می‌تواند سطح مختلفی را تحت پوشش قرار بدهد.

مدل سوپر که دارای حلبی آستن سفید بوده و درب قرمز می باشد و ۱۵ سال نیز گارانتی دارد و مدل دیگر که ممتاز میباشد و درب آن زرد بوده و دارای ۱۰ سال گارانتی میباشد. از طرف دیگر این سطل ها دارای ظرفیت ۲۰ کیلوگرمی بوده و پلمپ آن نیز سربی می باشد. در مورد نگهداری از رنگ نیز باید بگوییم که بهتر است دمای آن بالای سه درجه سانتیگراد و همچنین دور از نور مستقیم خورشید باشد تا مشکلات احتمالی به وجود نیاید. پیشنهاد می کنیم شما 14 نکته مهم در اجرای کنیتکس را بخوانید.

منبع: سایت بازسازی خانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *